Жаңалықтар Мұғалімдерге Оқушыларға

А.Байтұрсынов атындағы қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен олимпиада тапсырмалары

                            Оқушылардың республикалық олимпиадасы

8 — сынып

                                                                         

            қазақ тілі мен әдебиеттен 5 сұрақ қойылады.

                     

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

 

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай– жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Тұранның тарихы бар отты желдей,

Заулаған қалың өрттей аспанға өрлей.

Тұранның жері менен суы да жай,

Теңіздей терең ауыр ой бергендей…Үзінді кімнің өлеңінен алынған?

2. Қазақ әдебиеті а)  Әдеби қаһарман

 

3. Қазақ тілі а) Сөз тіркесі.  Мысал келтір
4. Қазақ тілі а) Сөйлем түрлері.

ә) Сөздік қор және сөздік құрам ерекшеліктерін түсініп қолдану.

5. Тіл мәдениеті  Тілі жоғалған  жұрттың өзі де жоғалады. Дәлелдеп жаз.

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы

 

І кезең

 9 — сынып

 

 

           Олимпиада сұрақтарына берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Ілімге толса көкірек,

Ашылар көзі сананың.

Құлақ салсаң, жақсылар,

Азырақ сөзді жазамын.

Өлеңнің түрі, жанры, үзіндіде қолданған көркемдік тәсіл туралы айтыңыз.

2. Қазақ әдебиеті а)  Көркемдік талдау. Құрылымдық талдау. Ойыңды тарқатып жаз.

ә)  Лирикалық шығармалар.

3. Қазақ тілі а) Қазақ әдеби тілінің стилі. .

ә) Оқшау сөздің тыныс белгілері.

4. Қазақ тілі а)  Салалас құрмалас сөйлем. Мысал келтіріңіз.

ә) Қарсылықты бағыныңқы сабақтастың жасалу жолдарын санамалап көрсетіңіз. Мысал келтіріңіз.

5. Тіл мәдениеті Тіл – адамның  қаруыны. (дәлдеп жаз 5-6 сөйлем)

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы

 

І кезең

 10 — сынып

 

 

Олимпиада  сұрақтарына берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Ақ көбікке оранып,

Толқыны тоқсан бұралып,

Арықтай аққан арналы,

Жамбыл бір жыр жырласын.

Жұрт хикая тыңдасын,   Үзінді  қай өлеңнен келтірілген? Бұл туындыда не туралы айтылатынын,  қысқаша баяндап беріңіз.

2. Қазақ әдебиеті а) Көркем шығарманы мазмұн мен түрге бөлу.
3. Қазақ тілі а) Әдеби тілдің нормалары  туралы жазыңыз. Мысал келтір.
4. Қазақ тілі а) Жұрт алдында сөйлеу.

ә) Тілдік қатынас туралы айтыңыз.

5. Тіл мәдениеті Тілдің міндеті – ақылдың аңдауын аңдағанша, қиялдың меңзеуін меңзегенше, көңілдің түйін түйгенше айтуға жарау.

Дәлелмен жаз

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

                                                                              

І кезең

 11 — сынып

 

 

Олимпиада сұрақтарына берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай– 50.

.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Тасқында, тау суындай, көңіл жыры,

Қазақтың сусындасын ойы — қыры.

Бұрқырат бұлағыңды кең далаңа,

Бастырмай шөпке — шарға тоқтап құры.

Далаңның той болғанда бүгін күні,

Жүйріктей бабындағы жүгір, міні;

Үзінді қай ақынның шығармасынан алынған? Автор туралы не білесің?

2. Қазақ әдебиеті а) Қазақ драматургиясының пайда болуы мен қалыптасу кезеңдері.

ә)  Көркем әдебиет табиғаты.

3. Қазақ тілі а) Түркітанушы ғалымдар туралы не білесің?

ә) Оңашаланған айқындауыш сызықшамен ажыратылатын жағдайлар. Мысал келтіріңіз.

4. Қазақ тілі а) Шешендік өнердің қалыптасу кезеңдері..

ә) Сөйлем соңына қабаттасып қойылатын тыныс белгілері туралы айтыңыз.

5. Тіл мәдениеті Шешеннің тілі ортақ…

 

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

 

І кезең

5-сынып

 

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

 

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті «Айтайын мұның мәнін, балам, саған,
Шырағым, түрін көріп таңданба оған.
Өзгесі төмен қарап бүгілгенде,
Ойлама кем екен деп бәрі сонан».
Және де әкесі айтты баласына:
«Сұқтанба құр сорайған қарасына.
Құдайым өзгесіне дән бергенде,
Бұл бидай дәнсіз қапты арасында.Үзінді кімнің шығармасынан алынған. Өлең  не туралы екені жайында ой қозғау.
2. Қазақ әдебиеті а) Әдеби кейіпкер.

ә)  Идея туралы түсінік

3. Қазақ тілі а) Оқшау сөз. Мысал келтір

ә)  Омоним мен көп мағыналы сөздің айырмашылығы.  Мысал келтір

4. Тіл мәдениеті Дәлелмен жаз. Көркем сөз – көңіл тілі, жалаң сөз зейін тілі.

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

І кезең

                                                     

6-сынып

 

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Өлең сөздің патшасы, сөз сарасы,

Қиыннан өиыстырар ер данасы.

Тілге жеңіл, жүрекке жылы тиіп,

Теп-тегіс жұмыр келсін айналасы. Өлеңнің авторы туралы не білесің?

2. Қазақ әдебиеті а)  Сюжет

ә)  Аңыз бен әпсана туралы түсінік

3. Қазақ тілі а) Екпін түрлері

ә) Төл сөз бен төлеу сөз.  Мысал келтір

4. Қазақ тілі а) Сан есімнің мағыналық түрлері.

 

5. Тіл мәдениеті Дәлелмен сөйле. Мақал – тәжірибеден шыққан ақиқат түрінде айтылған сөз.

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

І кезең

7-сынып

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Қазақ әдебиеті Доңыздай талғамай жеп семіргендер,
Саналып ақылдыға жатыр, інім.
Сүйікті милләтіңе болам десең,
Нашардың көбірек же хақын, інім.Үзінді кімнің шығармасынан алынған,  не туралы екені жайында, автор туралы ой қозғау.
2. Қазақ әдебиеті а)  метафора, метанемия. Мысал
3. Қазақ тілі а) мақал-мәтелдер, тұрақты тіркестердің эмоционалды мәні.

ә)  Көсемше.

4. Қазақ тілі а)  Сөйлеу тіліндегі интонация, кідіріс, логикалық екпіннің мәні.
5. Тіл мәдениеті Дәлелмен сөйле. Ұлылар достығы

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

 

І кезең

1-сынып

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Жоғарғы баға – 10 ұпай

мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай– жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі;

5-6 ұпай – жауапта кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Мазмұны
1 Дыбыс пен әріп.
2. Диалог құра
3. Ата, балапан, парта. Дыбыстық талдау жаса
5. Буынға бөліп жаз. Бала, бота, арыстан, бұзау

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

 

І кезең

                                                       2-сынып     

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 40.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Әдебиеттік оқу Су пайдалы адамға,

Шынығамын күнде мен.

Тоңбайды аяз – боранда

Салқын суға үйренген. Өлеңнің авторы кім? Өлеңде не туралы айтылған.

2. Әдебиеттік оқу Заттың атын білдіретін сөздер
3. Қазақ тілі Суретке қарап жарнама жаз .
4. Тіл дамыту Дәлелмен жаз. Бала тілі бал. Неге?

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00 – 18.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

 

І кезең

3-сынып

 

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 40.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Әдебиеттік оқу Әттең, әкесі түрмеде жатып тәуелді болмаса, Тұрар қазір бұл есірікті не де болса қамшының астына алар еді, амал жоқ… Бір жағы қорқады. Бір жағы баламысың деген: «Әйтеуір, айтқандарын екі етпей орындай берсем, көкеме көмегі тие ме» деп ойлайды. «Көкемді түрмеден босатар» деп үміттенеді… Кйіпкердің көңіл-күйі. Сипаттап жаз.
2. Қазақ тілі  Етістік
3. Қазақ тілі Сөз таптары туралы түсінік.
4. Тіл дамыту Суретке қарап досыңа немсе туысыңа  хат жаз.

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың республикалық олимпиадасы тапсырмалары

І кезең

4-сынып

 

Сұрақтарға берілген жауаптарды бағалау тәртібі:

Әр сұраққа қойылатын ең жоғарғы баға – 10 ұпай, бағалау мынадай критерийлерге негізделеді:

9-10 ұпай–жауабы ерекше, жауап барысында мектеп бағдарламасынан тыс мәліметтер мен деректерді келтіреді, терең білім алғанын байқатады;

7-8 ұпай – сұраққа толық жауап беріледі, кейбір қосымша мәліметтер келтіре білді;

5-6 ұпай – жауап барынша толық болмады, кейбір қателер кездесті;

3-4 ұпай – жауабы толық емес;

1-2 ұпай —  сұраққа жауаптың қатысы жоқ.

 

 

 

оқушының жинайтын ең жоғары ұпай – 50.

 

Пән атауы Мазмұны
1 Әдебиеттік оқу Кел, байлар, балаңды оқыт, ғылым ізде,
Қазақты бастайтұғын қару сізде.
Партияға шашқанша, осыған сал,
Қолыңда қорегің бар кезіңізде.
Үзінді қай ақынның шығармасынан алынған? Автордың ойы.
2. Әдебиеттік оқу  

Мәтіннің қандай түрлері бар?

3. Қазақ тілі  

Бастауыш пен баяндауыштың арасына қандай тыныс белгі қойылады. Мысал келтір.

4. Қазақ тілі Жұрнақ пен жалғаудың айырмашылығы

 

 

5.

Тіл дамыту Сөйлеудің маңызы. Дәлелдеп жаз

 

 

  • Тапсырманың орындалу уақыты сағат 10.00-18.00 дейін